zondag 26 februari 2012

Harde Cijfers - Harde Realiteit.

Een heel korte analyse hoe slecht het gesteld is met SPAARCENTEN op je bank de dag van vandaag.

Dat is waarom ik zeg: de middelklasse moet er tussen uit en de arme krijgt het nog moeilijker.

of

Je kan het ook anders bekijken: wat zijn cijfertjes op je bankrekening de dag van vandaag nog waard?

STOF om OVER NA TE DENKEN....!

Neem je hebt 2.500.000 € cash op je rekening staan. Wat al heel goed is.

                                                     2.500.000 €
+ 2.5% intrest                                + 62.500 € (gemiddeld)
- 25% roerende voorheffing           - 15.625 € (onlangs opgetrokken)
- 3.5% inflatie                                 - 87.500 € (gemiddelde inflatie)
                                                  _____________
                                                    = 2.457.734 €

JE VERLIEST OP 1 JAAR TIJD...... 42.265 €     in KOOPKRACHT

Moet ik de rekening verder maken op 10 jaar als je je geld op een spaarrekening laat staan.

Als je 15 - 20 jaar geleden 100 of 200 miljoen ( oude Belgische franken ) cash op je rekening staan had, was je een rijk mens.
De dag van vandaag kan je niet meer van je intresten leven, want je verlies elke dag aan koopkracht en 15 jaar later is de helft van je geld in de mist opgegaan.

Is de beurs beter, wat is daar de laatste 10 jaar in voorgevallen, niet veel gewone mensen die hier geld mee verdient hebben.
Obligatie's: wat hebben die nog te betekenen de dag van vandaag?

Zaken gaan doen, is niet weggelegt voor iedereen.

SIMPEL GEZEGD: de toekomst zal zijn, juist gaan werken of iets doen om je onderhoud maandelijks te kunnen blijven betalen. Ik hoop uit de diepste van mijn hard dat ik ongelijk heb, maar ik denk dat het harde realiteit zal zijn.

Spaargeld: http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Inflatie: http://nl.global-rates.com/economische-statistieken/inflatie/consumentenprijzen/cpi/belgie.aspx

Geen opmerkingen: